Un gorg al Montseny envoltat de llegendes

Catalunyamagrada.cat

 

El Gorg Negre del Montseny és un entorn màgic ple de llegendes, de fades i bruixes. Un espectacular salt d'aigua anant cap al poble de Gualba, que en caure forma un pou molt profund.

  

  

La seva fama és deguda a les bruixes adoradores del diable, i a les tempestes i malvestats que causaven als vilatans de Gualba, segons expliquen les llegendes. Però també és un indret muntanyenc bonic i ben interessant per fer-hi una excursió.

  

 

Per arribar-hi, des del Pantà de Santa fe, el camí no està senyalitzat. Cal continuar en direcció est, sempre avall. Un petit camí que porta fins a la central número 2, empalmant amb el camí que ve de Gualba. Cal seguir el camí descendent que deixa la riera a la dreta. Després d'un camí relliscós es veu una fita i una creu damunt d'una petita penya aïllada que marca el salt de la riera de Gualba. Per baixar fins al gorg el camí és més complicat; cal desgrimpar una mica.

 
Destaquem