Espectacle amb drons del Mil·lenari de Montserrat

Actualitat

La Mare de Déu de Montserrat sortirà en processó amb motiu del Mil·lenari

El 27 d'abril és la festivitat de la Patrona de Catalunya

Catalunya es prepara per viure, d'una manera especial, la festivitat de la seva Patrona, la Mare de Déu de Montserrat, el diumenge, 27 d'abril. I l’Abadia de Montserrat es prepara per viure la Solemnitat de la Mare de Déu de Montserrat en l’any del Mil·lenari, amb activitats durant tot el cap de setmana per obrir les portes de l’abadia a totes les persones que vulguin acompanyar la comunitat benedictina en aquesta solemnitat.

Destaca el fet que, el 27 d'abril la Mare de Déu sortirà en processó per primer cop en aquest mil·lenni, sent portada fins a l’altar que se situarà a la plaça de Santa Maria, i des d'on se celebrarà la missa de la Solemnitat de la Mare de Déu de Montserrat.

Montserrat

Cap de setmana de festa grossa a Montserrat

El gruix d’actes del cap de setmana començarà el dissabte a les 17 hores amb el concert que oferirà l’Orquestra Simfònica del Vallès a la plaça de Santa Maria. Concretament, serà amb l’espectacle especial pel Mil·lenari “Un Mil·lenari de pel·lícula!”, en què oferiran un repàs de la música de les bandes sonores més destacades de la història del cinema.
 
Seguidament, a les 18.45 hores serà el moment de les primeres Vespres amb el cant de la Salve Montserratina. A les 21 hores serà el torn de la Vetlla de Santa Maria, que anirà acompanyada amb cants i pregàries del Llibre Vermell de Montserrat, un còdex que data de l'any 1399 i que destaca pel seu cançoner montserratí.

Finalment, a les 22 hores, se celebrarà la Missa de la Vetlla de la Mare de Déu de Montserrat. En el marc de la pregària es durà a terme l’ofrena de les llànties votives i la recepció simbòlica de l’oli de les llànties per part del P. Manel Gasch i Hurios, abat de Montserrat.
 
Un cop finalitzada la missa, tots els assistents podran gaudir de l’espectacle de drons “1.000”, que ja es va poder veure en els actes d’inauguració del Mil·lenari el passat 7 de setembre, a càrrec de Flock Drone Alert. La nit acabarà amb una ballada de sardanes al ritme de la Cobla Ciutat de Granollers.

Imatge de la Mare de Déu de Montserrat.

27 d'abril

Ja diumenge, dia 27, un dels fets destacats arribarà amb la missa de la Solemnitat de la Mare de Déu de Montserrat, que es durà a terme a les places de l’Abadia. Per aquest motiu, la Mare de Déu serà portada en processó fins a l’altar que se situarà a la plaça de Santa Maria.
 
Serà el primer cop que la Mare de Déu surt del seu tron des del canvi de segle. Les dues últimes vegades daten del 1947, amb motiu de la seva entronització, i del 1997, quan es van celebrar els cinquanta anys d’aquest fet.

La Imatge de la Mare de Déu de Montserrat serà portada en un baiard del 1916 que és restaurat especialment per a l’ocasió. A més, un cop a la plaça, la Mare de Déu estarà protegida amb el tàlem que ja es va utilitzar el 1947.

Un cop finalitzada la missa, la jornada de diumenge continuarà amb una nova ballada popular de sardanes on tothom estarà convidat a participar al so de la Cobla Triomfal Igualada.
 
Per acabar, a les 17 hores, a la plaça de Santa Maria, arribarà la segona part del concert “Un Mil·lenari de pel·lícula” a càrrec de l’Orquestra Simfònica del Vallès, que ampliarà el repertori ofert el dia anterior per tal que tots els assistents als actes de diumenge també puguin gaudir d’aquest espectacle.

Tots els detalls, en aquest enllaç.