Els Gegants d'Olot fent el seu ball

LA GARROTXA

Demà comencen les Festes del Tura a Olot!

Catalunya M'agrada

Com cada any, la primera setmana de setembre es celebra una de les Festes Majors catalanes més reconeguda, les Festes del Tura a Olot. La capital garrotxina omplirà des de demà 6 de setembre fins al proper diumenge dia 10 els seus carrers d’activitats i actes.

 

Declarada Festa d’Interès Nacional pel Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya l’any 1997, durant aquells dies els olotins i olotines, juntament amb visitants vinguts de tota Catalunya, es bolquen en la celebració.

 

 

 

Els plats forts de la festa són, com cada any, els balls dels gegants de la ciutat que es realitzen a la Plaça Major, també coneguda com a Plaça dels Gegants, sense oblidar els nans i cavallets. La seva sortida a ¾ de 6 de la tarda de la sala de gegants de l’Hospici dóna el tret de sortida a la festa, i són ells, també, qui la clouen tornant al mateix lloc per esperar fins l’any vinent.

 

Un dels punts clau de les Festes del Tura és que totes les activitats que es fan durant aquests cinc dies són totalment gratuïtes, així tothom pot participar-hi. Des de correfocs, cercaviles, activitats esportives, jocs per la mainada i fins a concerts nocturns, s’hi pots trobar un acte adient per a tothom.

 

 

Aquest any entre els concerts que es celebraran podem trobar a La Iaia,  Ebri Knight, Hora del Joglar, Doctor Prats o Yacine & The Oriental Groove.

 

I si encara vols gaudir més de les festes no t’oblidis visitar les parades, el nom que reben a la ciutat les atraccions dels firaires que s’instal·len a l’esplanada de l’antiga estació d’Olot. Diversió assegurada, sobretot pels més petits!

 

Aquest any el cartell de la festa l’ha fet la il·lustradora de la Selva Roser Matas, que porta 5 anys vivint a Olot. El seu disseny, que mostra els gegants de la ciutat estampant la seva imatge en els domassos per ornamentar la ciutat, va ser el guanyador del concurs realitzat per escollir el cartell.